Babcine buraczki na zimę.

W zeszłym tygodniu gościłam u mojej babci. Ona uwielbia robić przetwory. Najbardziej kocham jej zimową sałatkę z buraczków. Mogłabym tylko ją jeść. Od babci dostałam pyszny słoik z sałatką i przepis. W następnym roku będę mogła sam zrobić takie pyszności.

Składniki:
  • 3kg czerwonych buraków (jednakowej wielkości)
  • 1kg czerwonej papryki
  • 2 duże cebule
  • 2 duże cytryny
  • przyprawy: sól, cukier
Przygotowanie:
  1. Całe buraki w skórce, gotujemy. Kiedy już będą miękkie, studzimy je. Następnie obieramy i ścieramy na grubej tarce.
  2. Ścieramy cebulę na tarce i dodajemy do buraczków.
  3. Paprykę kroimy na bardzo drobną kostkę i również dodajemy do buraków.
  4. Wszystko mieszamy i doprawimy do smaku solą, cukrem i cytryną.
  5. Przekładamy buraczki do słoików, dokładnie zakręcamy. Moja babcia każdą zakrętkę i górę słoika przeciera spirytusem. Wystarczy dokładnie wyparzyć słoiki i zakrętki.
  6. Pasteryzujemy 20 min. Następnie słoiki wyjmujemy z wody i stawiamy do góry dnem. Po ostygnięciu sprawdzamy czy wieczka słoików są wklęsłe. Jeśli nie to musimy dokładniej zamknąć lub zmienić zakrętkę i znowu pasteryzować.



3 komentarze:

  1. Babcia z nieba mi spadła. Nareszcie coś na zimę bez octu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki n końcu znalazłam cos dla mnie Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. Bede próbować w tym roku 😊 w domku synek 1,5 roku wiec super że znalazłam ten przepis bez octu 👌👌

    OdpowiedzUsuń